Ebaluazio Diagnostikoari buruzko iritziak: generoaren, ikastetxe-sarearen eta esperientziaren arabera

Egileak

  • Leire Fernandez Atorrasagasti UPV/EHU
  • Mikel Iruskieta Quintian UPV/EHU

DOI:

https://doi.org/10.26876/uztaro.5082

Gako-hitzak:

Ebaluazio Diagnostikoa, Euskal hezkuntza kalitatea, Kanpo ebaluazioa, Barne ebaluazioa

Laburpena

Eskola kanpoko Ebaluazio Diagnostikoaren egokitasuna zalantzan jarri izan da eta eskola barruko ebaluazioa hobetsi izan da, irakasleek ikasgelako testuingurua sakonki ezagutzen dutelako eta ikasgelako errealitatea nahiz hezkuntza-kalitatea etengabe hobetzen dihardutelako. Artikulu honen helburua da Euskal Hezkuntzako zenbait ikastetxetako irakasleen iritzia biltzea Ebaluazio Diagnostikoari buruz. Horretarako, Ebaluazio Diagnostikoaren usteak aztertzeko lau ikerketa-galdera planteatuta, horiek erantzuteko asmoz bideratutako galdetegi misto bat sortu da; lau galdera itxirekin, eta galdera bakoitzaren jarraian zergatia justifikatzeko aukera eskaini da. Euskara eta Matematikako arloetan pasa da, guztira LH4ko eta DBH2ko 100 irakaslek parte hartu dutelarik. Ondoren, galdetegiko erantzunak aztertu dira eta emaitzei dagokienez, aurkitu da LHko edo DBHko irakasle izateak, generoak, ikastetxe-sareak eta irakasleen lan-esperientziak eragina dutela Ebaluazio Diagnostikoaren inguruko iritzietan.

Deskargak

Deskargen datuak oraindik ez daude eskuragarri.

Erreferentziak

Arnaiz, P., Azorín, C.Mª., eta García, M.P. (2015). Evaluación de planes de mejora en centros educativos de orientación inclusiva. Profesorado, Revista de Currículum y Formación del Profesorado, 19(3), 326-346.

Ayerbe, P., Etxague, X., eta Lukas, J.F. (2007). Evaluación de centros en el País Vasco. Resultados de una investigación. Bordón: revista de pedagogía, 59(1), 5-29.

Córdoba Peralta, Andrea Lucía, eta Lanuza Saavedra, Emilio Martín (2021). Breve revisión conceptual sobre la evaluación de los resultados académicos en el sistema educativo. https://dialnet.unirioja.es/descarga/articulo/8845395.pdf

De Miguel Díaz, Mario (1997). La evaluación de los centros educativos. Una aproximación a un enfoque sistémico. Revista de Investigación Educativa, 15(2), 145-178.

/2007 Dekretua, urriaren 16koa, Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Sailarena, Euskal Autonomia Erkidegoko Oinarrizko Hezkuntzaren curriculuma sortu eta ezartzekoa (BOPV, 218. zk., 2007ko azaroaren 13koa, 1-40. or.).

Eusko Jaurlaritza (2015). Currículo de la Educación Básica. https://www.euskadi.eus/contenidos/informacion/inn_heziberri_dec_curriculares/es_def/adjuntos/E B_curriculo_completo.pdf#page112

ISEI-IVEI (2015). https://isei-ivei.hezkuntza.net/es/inicio

/2006 Lege Organikoa, maiatzaren 3koa, Hezkuntzarena (BOE, 106. zk., 2006ko maiatzaren 4koa, 1-112. or.).

Lizasoain, L., eta Joaristi, L. (2000). El análisis de datos en la evaluación de programas educativos. Revista de Investigación Educativa, 18(2), 357-379.

López, M.T. (2021). Inspección de educación y evaluaciones de diagnóstico: Modelo de mejora continua. Supervisión, 21, 60, 1-35.

Lugo, B., Olvera, J.R., eta Santos, S. (2017). Evaluación de Centros Educativos. Debates en Evaluación y Currículum, 2, 3.658-3.668.

Lukas Mujika, J.F., eta Santiago Etxeberria, Karlos (2016). Hezkuntza-ebaluazioa. Euskal Herriko Unibertsitateko Argitalpen Zerbitzua.

Luna Arcos, Francisco (2022). La evaluación externa en el sistema educativo vasco. Evolución y retos. GRAND PLACE: Pensamiento y cultura-Pentsamendua eta kultura, 18, 99-113.

Martín Ortega, Elena (2003). La experiencia de una evaluación de centros como factor de mejora de la calidad. Tarbiya: revista de investigación e innovación educativa, 32, 51-68.

Monzón Gonzalez, Javier, eta Luna Arcos, Francisco (2020). La educación en Euskadi: dilemas y retos. Ekonomiaz: Revista vasca de economía, 35, 290-319.

Sánchez Pérez, José Ignacio (2007). Evaluación de centros y calidad. Revista de la Asociación de Inspectores de Educación de España: Avances en supervisión educativa, 5, 1-5.

Suárez González, Gladys María (2017). El impacto de la evaluación diagnóstica en los centros educativos [Doktorego-tesia]. Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, Facultad de Formación del Profesorado. https://accedacris.ulpgc.es/bitstream/10553/23987/2/0745284_00000_0000.pdf

Tiana-Ferrer, Alejandro (2018). Treinta años de evaluación de centros educativos en España. Educación XX1, 21(2), 17-36. DOI: 10.5944/educXX1.21419

Unesco (2018). Plan de acción para la implementación de la Agenda 2030, Hacia una Estrategia Española de Desarrollo Sostenible. https://www.mdsocialesa2030.gob.es/agenda2030/documentos/plan-accion-implementacion-a2030.pdf

Vera Arcentales, Fredy Orley (2020). La importancia del proceso de enseñanza-aprendizaje y la evaluación diagnostica. Revista Atlante Cuadernos de Educación y Desarrollo, ISSN: 1989-4155 (2020ko abuztua). https://www.eumed.net/rev/atlante/2020/08/evaluacion-diagnostica.html

Downloads

Argitaratua

2025-03-03

Aipuak nola egin

Fernandez Atorrasagasti, L., & Iruskieta Quintian, M. (2025). Ebaluazio Diagnostikoari buruzko iritziak: generoaren, ikastetxe-sarearen eta esperientziaren arabera. Uztaro. Giza Eta Gizarte-Zientzien Aldizkaria, (132), 43–57. https://doi.org/10.26876/uztaro.5082

Zenbakia

Atala

Artikuluak

Kategoriak