https://aldizkariak.ueu.eus/index.php/uztaro/issue/feedUztaro. Giza eta gizarte-zientzien aldizkaria2025-03-03T11:01:39+00:00Nekane Intxaurtzaargitalpenak@ueu.eusOpen Journal Systems<p><em>Uztaro. Giza eta gizarte-zientzien aldizkaria</em> 1990ean sortu zen, giza eta gizarte-zientziei buruzko artikuluak argitaratzeko helburuarekin. Argitaratzen dituen lanak honako arlo hauetakoak dira:</p> <p><a href="https://aldizkariak.ueu.eus/index.php/uztaro/catalog/category/antropologia-etnologia">Antropologia eta etnologia</a>, <a href="https://aldizkariak.ueu.eus/index.php/uztaro/catalog/category/ekonomia-enpresa">ekonomia eta enpresa</a>, <a href="https://aldizkariak.ueu.eus/index.php/uztaro/catalog/category/zientzia-juridikoak">zientziak juridikoak</a>, <a href="https://aldizkariak.ueu.eus/index.php/uztaro/catalog/category/hezkuntza">hezkuntza</a>, <a href="https://aldizkariak.ueu.eus/index.php/uztaro/catalog/category/psikologia">psikologia</a>, <a href="https://aldizkariak.ueu.eus/index.php/uztaro/catalog/category/filosofia">filosofia</a>, <a href="https://aldizkariak.ueu.eus/index.php/uztaro/catalog/category/komunikazioa-kazetaritza">komunikazio eta kazetaritza</a>, <a href="https://aldizkariak.ueu.eus/index.php/uztaro/catalog/category/zientzia-politikoak">zientzia politikoak</a>, <a href="https://aldizkariak.ueu.eus/index.php/uztaro/catalog/category/soziologia-populazioa">soziologia eta gizarte-lana</a>, <a href="https://aldizkariak.ueu.eus/index.php/uztaro/catalog/category/soziolinguistika">soziolinguistika</a>, <a href="https://aldizkariak.ueu.eus/index.php/uztaro/catalog/category/Informazio-dokumentazio">informazio- eta dokumentazio-zientziak</a>, <a href="https://aldizkariak.ueu.eus/index.php/uztaro/catalog/category/hizkuntzalaritza">hizkuntzalaritza</a>, <a href="https://aldizkariak.ueu.eus/index.php/uztaro/catalog/category/literatura">literatura</a>, <a href="https://aldizkariak.ueu.eus/index.php/uztaro/catalog/category/itzulpengintza">itzulpengintza</a>, <a href="https://aldizkariak.ueu.eus/index.php/uztaro/catalog/category/ikasketa-klasikoak">ikasketa klasikoak</a>, <a href="https://aldizkariak.ueu.eus/index.php/uztaro/catalog/category/artea">artea</a>, <a href="https://aldizkariak.ueu.eus/index.php/uztaro/catalog/category/historia">historia eta geografia</a>.</p>https://aldizkariak.ueu.eus/index.php/uztaro/article/view/5110Euskaraz argitaratzeko edo ez argitaratzeko arrazoiak: Gizarte Zientzietako ikertzaileen kasua2025-03-03T11:01:29+00:00Nahia Idoiaga Mondragonnahia.idoiaga@ehu.eusGarbiñe Bereziartuagarbine.bereziartua@ehu.eusMari Mar Boillosmariadelmar.boillos@ehu.eus<p>Lan akademikoak ahalik eta irakurle gehienengana iristeko ikertzaileen grinak ingelesa esparru akademikoko <em>lingua franca</em> bihurtzea ekarri du. Era berean, hizkuntza gutxituek presentzia txikia daukate nazioarteko aldizkari ospetsuetan. Testuinguru horretan, azterlan honen helburua da jakitea zerk bultzatzen dituen Gizarte Zientzien arloko euskal ikertzaileak beren artikuluak euskaraz argitaratzera edo ez argitaratzera. Azterketan, arloko 131 ikertzaileren iritzien azterketa lexikoa egin da Reinert metodoaren bidez. Emaitzek erakusten dutenez, ikertzaileek hizkuntza nagusiak aukeratzen dituzte beren ibilbide profesionalean errekonozimendu eta inpaktu handiagoa lortzeko. Aitzitik, ezagutza euskaraz ere zabaltzeak duen garrantziaren jakitun, askok euskaraz argitaratzen dituzte beren lanak. Militantzia eta ikertutako gaien izaera ere funtsezkoak dira erabaki horretan. Emaitzen arabera, beharrezkoa da hizkuntza gutxituek ezagutzaren hedapenean daukaten pisua indartzea.</p>2025-03-03T00:00:00+00:00Copyright (c) 2025 Nahia Idoiaga Mondragon, Garbiñe Bereziartua, Mari Mar Boilloshttps://aldizkariak.ueu.eus/index.php/uztaro/article/view/5104DBHko Natur Zientziak, Teknologia eta Matematika espezialitateetako irakasleen pertzepzioa STEM ereduarekiko2025-03-03T11:01:32+00:00Patricia Aránzazu Gonzalez Atutxapgonzalezatutxa@gmail.comIrati Romero Garmendiairomero@mondragon.eduUnai Carmona Igartuaucarmona@mondragon.edu<p>Azterlan hone xede nagusia da Derrigorrezko Bigarren Hezkuntza etapako irakasleek STEM hezkuntza-ereduarekiko duten pertzepzioa aztertzea, irakaskuntza-ikaskuntza prozesuen ezarpenean eragina duelako. Alegia, irakasleak STEM ereduaren ezarpenaren eragile nagusiak izanik, gauzatuko dituzten praktikak marko horren inguruan duten pertzepzioaren araberakoak izango dira. Helburu hori betetzeko asmoz, Gipuzkoako sare guztietako 5 ikastetxetako Natur Zientziak, Teknologia eta Matematika ezagutza-arloetako 12 irakasle sakonki elkarrizketatu dira, aldez aurretik diseinatutako gidoi bat erabiliz. Emaitzen arabera, elkarrizketatutako irakasleek STEM hezkuntza-ereduaren antzeko ikuskera dute, eta, batez ere, STEM proiektuak diseinatu, ezarri eta ebaluatzeko denbora, baliabideak eta kalitatezko prestakuntza behar direla adierazi dute, aldez aurreko ikerketa ugarik ondorioztatu bezala.</p>2025-03-03T00:00:00+00:00Copyright (c) 2025 Patricia Aránzazu Gonzalez Atutxa, Irati Romero Garmendia, Unai Carmona Igartuahttps://aldizkariak.ueu.eus/index.php/uztaro/article/view/5082Ebaluazio Diagnostikoari buruzko iritziak: generoaren, ikastetxe-sarearen eta esperientziaren arabera2025-03-03T11:01:39+00:00Leire Fernandez Atorrasagasti99leirefernandez@gmail.comMikel Iruskieta Quintianmikel.iruskieta@ehu.eus<p>Eskola kanpoko Ebaluazio Diagnostikoaren egokitasuna zalantzan jarri izan da eta eskola barruko ebaluazioa hobetsi izan da, irakasleek ikasgelako testuingurua sakonki ezagutzen dutelako eta ikasgelako errealitatea nahiz hezkuntza-kalitatea etengabe hobetzen dihardutelako. Artikulu honen helburua da Euskal Hezkuntzako zenbait ikastetxetako irakasleen iritzia biltzea Ebaluazio Diagnostikoari buruz. Horretarako, Ebaluazio Diagnostikoaren usteak aztertzeko lau ikerketa-galdera planteatuta, horiek erantzuteko asmoz bideratutako galdetegi misto bat sortu da; lau galdera itxirekin, eta galdera bakoitzaren jarraian zergatia justifikatzeko aukera eskaini da. Euskara eta Matematikako arloetan pasa da, guztira LH4ko eta DBH2ko 100 irakaslek parte hartu dutelarik. Ondoren, galdetegiko erantzunak aztertu dira eta emaitzei dagokienez, aurkitu da LHko edo DBHko irakasle izateak, generoak, ikastetxe-sareak eta irakasleen lan-esperientziak eragina dutela Ebaluazio Diagnostikoaren inguruko iritzietan.</p>2025-03-03T00:00:00+00:00Copyright (c) 2025 Leire Fernandez Atorrasagasti, Mikel Iruskieta Quintianhttps://aldizkariak.ueu.eus/index.php/uztaro/article/view/5095Laburpenaren ebaluaziorako proposamena LHn eta unibertsitatean2025-03-03T11:01:35+00:00Unai Atutxa Barrenetxeaunai.atutxa@ehu.eusMikel Iruskietamikel.iruskieta@ehu.eus<p>Ikasleek ikasketa-maila bakoitzean izan beharreko laburpen-gaitasuna ondo zehaztuta izatea oso garrantzitsua da irakasleak ikasleak ulertu duena sakontasunez jakiteko eta feedback egokia emateko; tamalez, beharrizan horri ez zaio behar bezala erantzuten. Horri buelta emateko, laburpenak lantzeko proposamenak egiteaz gain, nahitaezkoa da proposamen horiekin ikasleek nola jardun duten ondo aztertzea eta emaitzak biltzea, horrek emango baitigu ikasleek ikasketa-maila bakoitzean laburpenak biltzen dituen trebetasunetan izan beharreko maila zehazteko bidea. Lan honen helburua da Lehen Hezkuntzako eta unibertsitateko ikasleen laburpengaitasuna aztertzea. Horretarako, 40 ikasleren laburpenak, azken produktuak, ebaluatu eta alderatu ditugu, eta kalitatearen arabera sailkatu. Bestetik, laburpen-prozesua ere ebaluatu dugu, ikasleek laburpenak egitean gauzatzen dituzten eragiketak behatuz. Emaitzei dagokienez, esan dezakegu bi etapetan laburpen-gaitasuna lantzeko zenbait arlo identifikatu ditugula, eta alde nabarmena egon dela maila bateko eta besteko ikasleen laburpenen artean.</p>2025-03-03T00:00:00+00:00Copyright (c) 2025 Unai Atutxa Barrenetxea, Mikel Iruskietahttps://aldizkariak.ueu.eus/index.php/uztaro/article/view/5090Arreta ez jartzearen ikaskuntza: inhibizio latentearen neurketa2025-03-03T11:01:37+00:00Ixone Badiola-Lekueixone.badiola@ehu.eusNaiara Arriolanaiara.arriola@ehu.eusGabriel Rodríguezgabriel.rodriguez@ehu.eus<p>Lan honetan, giza parte-hartzaileekin egindako inhibizio latenteko ataza bat (bideojoko bat) baliozkotuko da. Inhibizio latente (IL) izeneko fenomenoak zera adierazten du, ondoriorik ez duen estimulu baten aurreazalpenak ondoren eragingo duen ikaskuntza asoziatiboaren oztopatzea edota moteltzea. Horren bitartez, modu errepikatuan ondoriorik gabe agertzen diren gertakari edota estimuluei arreta ez jartzen ikasten da. Arreta ez jartzen ikastea edota ILa lagungarria izan daiteke prozesamendu kognitiboentzat, baina ILaren urritasunak onurak ere izan ditzakeela adierazi da. Lan esperimental honekin arreta-gaitasunaren eta ikaskuntza asoziatiboaren inguruko ezagutza sakontzeko baliagarriak izan daitezkeen datuak jasotzeko ataza lortu nahi da. Atazak emaitza positiboak lortu ditu, bai efektuaren presentzia edo gabezia hautematean, bai ILaren tarte diferentzial bat detektatzean, hau da, efektuaren barruan maila desberdinak bereiztean.</p>2025-03-03T00:00:00+00:00Copyright (c) 2025 Ixone Badiola-Lekue, Naiara Arriola, Gabriel Rodríguezhttps://aldizkariak.ueu.eus/index.php/uztaro/article/view/5192Aberriaren inpaseak2024-12-11T13:07:48+00:00Jexux Larrañaga Arriolajexuxmaa@gmail.com<p>Aberriaren inpaseak liburu aipamena</p>2025-03-03T00:00:00+00:00Copyright (c) 2025 Jexux Larrañaga Arriolahttps://aldizkariak.ueu.eus/index.php/uztaro/article/view/5197Jon Borregan Alvaradoren tesiaren laburpena2025-01-16T19:01:57+00:00Jon Borregan Alvaradojon.borregan@ehu.eus<p>Tesiaren izenburua: Informazio zientifiko-teknologikoko adierazleen geruza anitzeko eredua, enpresako ikerketa teknologikoaren kudeaketa estrategikorako</p>2025-03-03T00:00:00+00:00Copyright (c) 2025 Jon Borregan Alvaradohttps://aldizkariak.ueu.eus/index.php/uztaro/article/view/5190Maite Garcia Ruizen tesiaren laburpena2024-12-03T10:01:19+00:00Maite Garciamaite.garciaru@ehu.eus<p>Tesiaren izenburua: Testuinguru erdalduneko D ereduko ikastola bateko gurasoen familia hizkuntza-politika eleaniztunak</p>2025-03-03T00:00:00+00:00Copyright (c) 2025 Maite Garciahttps://aldizkariak.ueu.eus/index.php/uztaro/article/view/5195Artzai Gaspar Arraizaren tesiaren laburpena2025-01-15T11:43:28+00:00Artzai Gaspar Arraizaartzaiehu@gmail.com<p>Tesiaren izenburua: Hizkuntza akademikoaren ikaskuntza translanguaging pedagogikoaren bidez bigarren hezkuntzan: interbentzio bat Hego Euskal Herrian</p>2025-03-03T00:00:00+00:00Copyright (c) 2025 Artzai Gaspar Arraizahttps://aldizkariak.ueu.eus/index.php/uztaro/article/view/5198Asier Gonzalez Artetxeren tesiaren laburpena 2025-01-20T18:44:37+00:00Asier Gonzalez Artetxeasier.gonzalez@ehu.eus<p>Tesiaren izenburua: Entrenamenduaren efektuak futbolari gazteen akzio soziomotorrean</p>2025-03-03T00:00:00+00:00Copyright (c) 2025 Asier Gonzalez Artetxe