https://aldizkariak.ueu.eus/index.php/uztaro/issue/feedUztaro. Giza eta gizarte-zientzien aldizkaria2025-11-18T07:06:54+00:00Nekane Intxaurtzaargitalpenak@ueu.eusOpen Journal Systems<p><em>Uztaro. Giza eta gizarte-zientzien aldizkaria</em> 1990ean sortu zen, giza eta gizarte-zientziei buruzko artikuluak argitaratzeko helburuarekin. Argitaratzen dituen lanak honako arlo hauetakoak dira:</p> <p><a href="https://aldizkariak.ueu.eus/index.php/uztaro/catalog/category/antropologia-etnologia">Antropologia eta etnologia</a>, <a href="https://aldizkariak.ueu.eus/index.php/uztaro/catalog/category/ekonomia-enpresa">ekonomia eta enpresa</a>, <a href="https://aldizkariak.ueu.eus/index.php/uztaro/catalog/category/zientzia-juridikoak">zientziak juridikoak</a>, <a href="https://aldizkariak.ueu.eus/index.php/uztaro/catalog/category/hezkuntza">hezkuntza</a>, <a href="https://aldizkariak.ueu.eus/index.php/uztaro/catalog/category/psikologia">psikologia</a>, <a href="https://aldizkariak.ueu.eus/index.php/uztaro/catalog/category/filosofia">filosofia</a>, <a href="https://aldizkariak.ueu.eus/index.php/uztaro/catalog/category/komunikazioa-kazetaritza">komunikazio eta kazetaritza</a>, <a href="https://aldizkariak.ueu.eus/index.php/uztaro/catalog/category/zientzia-politikoak">zientzia politikoak</a>, <a href="https://aldizkariak.ueu.eus/index.php/uztaro/catalog/category/soziologia-populazioa">soziologia eta gizarte-lana</a>, <a href="https://aldizkariak.ueu.eus/index.php/uztaro/catalog/category/soziolinguistika">soziolinguistika</a>, <a href="https://aldizkariak.ueu.eus/index.php/uztaro/catalog/category/Informazio-dokumentazio">informazio- eta dokumentazio-zientziak</a>, <a href="https://aldizkariak.ueu.eus/index.php/uztaro/catalog/category/hizkuntzalaritza">hizkuntzalaritza</a>, <a href="https://aldizkariak.ueu.eus/index.php/uztaro/catalog/category/literatura">literatura</a>, <a href="https://aldizkariak.ueu.eus/index.php/uztaro/catalog/category/itzulpengintza">itzulpengintza</a>, <a href="https://aldizkariak.ueu.eus/index.php/uztaro/catalog/category/ikasketa-klasikoak">ikasketa klasikoak</a>, <a href="https://aldizkariak.ueu.eus/index.php/uztaro/catalog/category/artea">artea</a>, <a href="https://aldizkariak.ueu.eus/index.php/uztaro/catalog/category/historia">historia eta geografia</a>.</p>https://aldizkariak.ueu.eus/index.php/uztaro/article/view/5115Gorputz Hezkuntzaren eragina hezkuntza-premia bereziak dituzten Haur Hezkuntzako umeengan: berrikuspen sistematikoa2025-11-18T07:06:54+00:00Markel Rico Gonzálezmarkeluniv@gmail.comHaizea Zubeldia Artetxehaizeaza@gmail.com<p>Artikulu honen helburua da Gorputz Hezkuntzak (GH) hezkuntza-premia bereziak dituzten eskolaurreko haurrengan dituen ondorioak aztertzea da errebisio sistematiko baten bitartez. Emaitza nagusiek honako hau nabarmendu dute: (i) Mugitzeko gaitasunari dagokionez, GHk eragin positiboa izan dezake Down-en sindromea, garapenean atzerapenak, garapen motorraren eta espektro autistaren nahasmenduak dituzten haurrengan, baina ikerketa gehiago behar da entzumen-desgaitasuna duten haurrengan; (ii) Jarduera fisikoari dagokionez, GHk aukera ematen digu Down-en sindromea eta garapen-atzerapena dituzten haurren jarduera fisikoaren maila hobetzeko; (iii) Gaitasun kognitiboari eta sozialari dagokienez, GHk eragina erakutsi badu ere, ikerketa gehiago behar da hezkuntza-premia bereziak dituzten haurren trebetasun kognitibo eta sozialetan GHk duen eragina ezagutzeko. Beraz, GHk eragin zuzena du hezkuntza-premia bereziak dituzten haurrengan.</p>2025-11-18T00:00:00+00:00Copyright (c) 2025 Markel Rico González, Haizea Zubeldia Artetxehttps://aldizkariak.ueu.eus/index.php/uztaro/article/view/5186Etxebizitza-sektorearen bilakaera Sobietar Batasuneko hirietan: kommunalkatik bloke prefabrikatuetara2025-11-18T07:06:52+00:00Oihan Diaz Francoodiaz015@ikasle.ehu.eus<p>Artikulu honen helburua da Sobietar Batasunaren historian zehar hirietako etxebizitzek izandako bilakaera aztertzea. Landa-munduari aipamenen bat egin arren, sovkhoz, kolkhoz eta bestelako nekazaritza-bizitokien bilakaera ez da landu. Hein berean datxa edo sobietar zenbaitek hirietatik kanpo zituzten oporretarako etxebizitzak ere baztertu dira. Lana bigarren mailako iturriak erabiliz osatu da.</p> <p>Testuinguru historikoa, bereziki ekonomikoa, landu ostean, lana bi epealditan banatuta dago: iraultzaren unetik Stalinen heriotzara artekoa, zeinean kommunalkak izan ziren etxebizitza mota nagusia, eta Khrustxovek erreformak hasi zituenetik Sobietar Batasuna desegin artekoa, etxe prefabrikatu familiarrak nagusitu ziren garaia. Eraikuntza-sektorearen antolaketa eta etxebizitza motak landu dira batez ere. Azkenik, lana etxebizitzen esleipen moduari buruzko atal batekin amaitzen da.</p>2025-11-18T00:00:00+00:00Copyright (c) 2025 Oihan Diaz Francohttps://aldizkariak.ueu.eus/index.php/uztaro/article/view/5188Eraldaketa soziala Euskal Herriko Unibertsitateko Pedagogiako Graduan. Ikasleen iritzia2025-11-18T07:06:51+00:00Sua Leteslete002@ikasle.ehu.eusJose I. Imazj.imaz@ehu.eus<p>Lan honek Euskal Herriko Unibertsitateko (EHU) Pedagogiako Graduko ikasleen iritzia jaso du «eraldaketa sozialak» graduan duen presentziari buruz. Emaitzek adierazten dutena da ikasleen iritziz eraldaketa soziala gutxi lantzen dela Pedagogiako Graduan, eta lantzen denean, azaletik bakarrik lantzen dela; bigarren emaitza da, gradua aurrera doan heinean, eraldaketaren lanketak pisua galtzen duela. Graduko lehenengo bi urteetan eraldaketa sozialaren beharra aipatzen den arren, ezer gutxi egiten da eraldaketa horrek zer forma izan dezakeen eztabaidatzeko. Pedagogoen rol eta funtzioei buruz ere ez da hausnartzen kritikoki. Horretaz gain, graduan ez da analisi politikorik egiten, ez da gizarteko arazo zehatzekin loturarik egiten, ikuspegi kritiko eta erradikalak gutxi lantzen dira eta pedagogia kritikoetako klabeak ere gutxiegi aplikatzen dira: hausnarketa kritikoa, sormena, eztabaidak, ikasleen parte-hartzea eta jarrera aktiboa, irakasleak aldaketarako erreferente izatea, ikuspegi kolektiboa indartzea… Ez dira lantzen eraldaketarako beharrezkoak liratekeen balioak, eta graduak aurrera egin ahala, gizartean nagusi diren balioak nagusitzen dira, indibidualismoa eta lehiakortasuna.</p>2025-11-18T00:00:00+00:00Copyright (c) 2025 Sua Lete, Jose I. Imazhttps://aldizkariak.ueu.eus/index.php/uztaro/article/view/5194Euskal Autonomia Erkidegorako Estatus Politiko Berria: alderdi politiko eta gazte-erakunde abertzaleen ikuspegiak eta proposamenak2025-11-18T07:06:50+00:00Onintze Azpitarte Lopezonintzeazlo@gmail.com<p>Eusko Legebiltzarrerako azken hauteskundeen testuinguruan (2024ko apirilaren 21ean egindakoak), Euskal Autonomia Erkidegorako (EAE) Estatus Politiko Berri baten beharrak garrantzia hartu du alderdi politiko abertzaleen diskurtsoetan. Hori dela-eta, ikerketa-lan honetan euskal alderdi abertzaleek (EH Bildu eta Eusko Alderdi Jeltzalea) eta gazte-antolakunde edo -mugimendu abertzaleek (Ernai eta Euzko Gaztedi-EGI) EAErako Estatus Politiko Berriaren inguruan dituzten iritziak, helburuak eta proposamenak ikertu ditugu. Horretarako, alderdi abertzale bakoitzaren eta gazte-antolakunde edo -mugimendu bakoitzaren ordezkari bana elkarrizketatu dugu. Horrela, Estatus Politiko Berrirako bidean zenbait puntu partekatzen dituztela ondorioztatu ahal izan dugu, baina baita desadostasun batzuk dituztela ere, adibidez, akordiorako borondateari, lurraldearen ulermenari eta abarri buruz.</p>2025-11-18T00:00:00+00:00Copyright (c) 2025 Onintze Azpitarte Lopezhttps://aldizkariak.ueu.eus/index.php/uztaro/article/view/5206Enuntziatu parentetikoak eta modalizazioa Eusko Legebiltzarreko euskarazko esku-hartzeetan2025-11-18T07:06:49+00:00Claudia Maria Torralba Rubinosclaudiamaria.torralba@ehu.eus<p>Artikulu honen helburua da euskarazko ahozko diskurtso formalaren funtzionamenduaren nondik norakoak ezaugarritzen jarraitzea, oinarrian testu idatzia duten Eusko Legebiltzarreko 30 esku-hartzetan enuntziatu parentetikoak eta horien bitartez gauzatzen diren modalizazioak kuantitatiboki eta kualitatiboki aztertuta. Azterketarako erabilitako ereduak interakzionismo soziodiskurtsiboa (ISD) eta testuaren arkitektura izan dira. Emaitzek erakusten dute enuntziatu parentetikoak maiz agertzen direla hizlarien ahozkoetan eta enuntziatu parentetiko guztiek bideratzen dutela gutxienez modalizazio mota bat. Modalizazio moten artean modalizazio apreziatiboa gailentzen da, eta testu-generoari lotutako erregulartasuna izan daiteke hori. Ondorio nagusia da ahozkoan enuntziatu parentetikoak txertatzea estrategia diskurtsibo-pragmatiko eraginkorra dela diskurtsoa modalizatzeko, eta, beraz, oinarrian testu idatzia duten diskurtso formalen azterketan oso kontuan hartzeko elementuak direla enuntziatu parentetikoak.</p>2025-11-18T00:00:00+00:00Copyright (c) 2025 Claudia Maria Torralba Rubinoshttps://aldizkariak.ueu.eus/index.php/uztaro/article/view/5209Leire Albas Ibeasen tesiaren laburpena2025-01-31T09:04:01+00:00Leire Albas Ibeasleire.albas@ehu.eus<p>Tesiaren izenburua: Iragan hurbil bortitzak eta hauek ikasgeletan duten tratamendua: Adi-adian hezkuntza moduluak irakasleen hasierako formakuntzan duen eraginaren azterketa</p>2025-11-18T00:00:00+00:00Copyright (c) 2025 Leire Albas Ibeashttps://aldizkariak.ueu.eus/index.php/uztaro/article/view/5211Olatz Etxebarria Pérez de Nanclaresen tesiaren laburpena2025-01-31T18:48:44+00:00Olatz Etxebarria Perez de Nanclaresolatz.etxebarria@ehu.eus<p>Tesiaren izenburua: Trans identitateak Hezkuntza Sisteman txertatzeko gakoak: Kasu azterketa bat</p>2025-11-18T00:00:00+00:00Copyright (c) 2025 Olatz Etxebarria Perez de Nanclareshttps://aldizkariak.ueu.eus/index.php/uztaro/article/view/5351Aitor Mendia Urrutiaren tesiaren laburpena2025-03-11T17:29:02+00:00Aitor Mendia-Urrutiaaitor.mendia@ehu.eus<p>Tesiaren izenburua: EHUko irakasle-ikertzaile hasiberrien garapen akademikoa: garapen-markoa eta sostengurako gakoak</p>2025-11-18T00:00:00+00:00Copyright (c) 2025 Aitor Mendia-Urrutia, Itziar Rekalde-Rodríguez, Esther Cruz-Iglesiashttps://aldizkariak.ueu.eus/index.php/uztaro/article/view/6011Summerhill. Haurren hazkuntzari buruzko ikuspuntu erradikal bat2025-06-24T09:19:12+00:00Ane Ablanedo Larrionaneablanedo@gmail.com<p>Summerhill. Haurren hazkuntzari buruzko ikuspuntu erradikal bat liburu aipamena</p>2025-11-18T00:00:00+00:00Copyright (c) 2025 Ane Ablanedo Larrion