Mondragon Unibertsitateko HUHEZIko ikasle hasiberrien hizkuntza-hautuak eta arrazoiak

Egileak

  • Nekane Arratibel Insausti
  • Letizia Garcia Fernandez
  • Joxpi Irastortza Madariaga

DOI:

https://doi.org/10.26876/uztaro.119.2021.8

Gako-hitzak:

Hizkuntza-hautua, Hiztun-tipologiak, Hizkuntza-gaitasuna, Hizkuntza-ingurunea

Laburpena

Ikerketa honetan aztertu ditugu unibertsitatean hasi berri diren ikasleen hizkuntzahautuak eta horien arrazoiak. Horretarako, Mondragon Unibertsitateko HUHEZIko lehenengo mailako Hezkuntzako Graduetako ikasleak hiru hizkuntza-profil ezberdinetan sailkatu ditugu eta profil horietako ikasleekin eztabaida-taldeak egin ditugu hizkuntzen inguruan dituzten pertzepzio eta usteak jasotzeko. Emaitzek erakusten dute aztertutako hiru hizkuntza-tipologietako ikasleek euskararen gaitasunarekiko autopertzepzio positiboa dutela, nahiz eta hizkuntza-hautuetan ezberdintasunak dauden hiruretan. Euskal elebidunak dira euskaraz gaztelaniaz baino erosoago sentitzen diren bakarrak eta bizi diren gune soziolinguistikoak eta gertuko sarearen nolakotasunak baldintzatzen dute neurri handian egiten duten hizkuntza-hautua. Euskal elebidunentzat hizkuntzak balio identitarioa duen bezala, gainerako ikasleentzat balio instrumentala du eta kasu gehienetan eskolako hizkuntzatzat daukate.

Deskargak

Deskargen datuak oraindik ez daude eskuragarri.

Downloads

Argitaratua

2021-11-25

Aipuak nola egin

Arratibel Insausti, N., Garcia Fernandez, L., & Irastortza Madariaga, J. (2021). Mondragon Unibertsitateko HUHEZIko ikasle hasiberrien hizkuntza-hautuak eta arrazoiak. Uztaro. Giza Eta Gizarte-Zientzien Aldizkaria, (119), 143–16. https://doi.org/10.26876/uztaro.119.2021.8

Zenbakia

Atala

Artikuluak

Kategoriak

Egile beraren artikulu irakurrienak