Children from a Language Heartland and the Basque informal form of address hitano: the beginning and the adults’ view

Authors

  • Aiora Eizmendi Otaegi UPV/EHU

DOI:

https://doi.org/10.26876/uztaro.129.2024.5066

Keywords:

Hitano, Beginnings, Children, Transmission

Abstract

As the years progress, the use of the hitano decreases, and this tendency continues down the same path. Based on this concern, in a small town in the center of Gipuzkoa, the aim of this work is to know what are the characteristics of the beginnings of hitano in children, and how the gender and said people around them influence it. To this end, with the assistance of members of a small school, information has been collected through observations, interviews and questionnaires. With the collected information, it has been observed that the traditional characteristics of the hitano are maintained, since the use continues to be associated primarily with the male gender, and used more within boys the hitano, whereas girls rarely use it.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Alberdi-Larizgoitia, Xabier (1993). Hika tratamenduaren balore sozio-afektiboak. Fontes Linguae Vasconum, 64, 425-442.

Alberdi-Zumeta, Laura (2019). Eta hik ze uste dun/k? Azpeitiko gazteak hitanoaren inguruan hizketan: usteak, balioak eta diskurtsoak. BAT Soziolinguistika Aldizkaria, 113, 129-154. https://bat.soziolinguistika.eus/eu/produktua/eta-hik-ze-uste-dun-kazpeitiko-gazteak-hitanoaren-inguruan-hizketan-usteak-balioak-eta-diskurtsoak/

Altuna, Olatz eta Basurto, Asier (2013). Hizkuntza-erabilera behaketa bidez neurtzeko gida metodologikoa. Eusko Jaurlaritzaren Kultura Saila, Network to promote Lingusitic diversity eta Soziolinguistika Klusterra. https://soziolinguistika.eus/wp-content/uploads/2020/05/gida-eusk.pdf

Amiano, Imanol (2016). Komikia hitanoaren i(ra)kaskuntzarako baliabide: Azpeitiko hitanoa Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzan [Master Amaierako Lana, UPV/EHU]. https://www.hitanoaz.eus/_files/ugd/9bbd41_5352692ef77a4da687ae724a30be29e8.pdf

Beitia, Iñigo (2017). Tokanoka tribua. Eskoriatzako gazteak eta hitanoa: uste, balore eta jarrerak. BAT Soziolinguistika Aldizkaria, 103, 139-166. https://bat.soziolinguistika. eus/eu/produktua/tokanoka-tribua-eskoriatzako-gazteak-eta-hitanoa-uste-baloreeta-jarrerak/

Elortza, Ainara (2021). Hitanoa haur hezkuntzan [Gradu Amaierako Lana, UPV/EHU]. https:// www.hitanoaz.eus/_files/ugd/9bbd41_42b80075edbc42db8ed07dbb7c329a12.pdf

Eustat (2018). Euskal AEko 2 urteko eta gehiagoko biztanleria, lurralde-eremuaren eta euskaramaila orokorraren arabera. 2016. Euskal Estatistika Erakundea. https://eu.eustat.eus/elementos/ele0014600/euskal-aeko-2-urteko-eta-gehiagoko-biztanlerialurralde-

eremuaren-eta-euskara-maila-orokorraren-arabera/tbl0014687_e.html

Eustat (2022). Gipuzkoako biztanleria barruti eta zentsu-sekzioen arabera, sexuaren, adintaldeen eta naziotasunaren arabera. Euskal Estatistika Erakundea. https://www.eustat.eus/elementos/tbl0011434_e.html

Gurrutxaga, Ione (2018). «To eta no». Azpeitian hitanoa lantzeko material didaktikoa [Master Amaierako Lana, UPV/EHU]. https://www.hitanoaz.eus/_files/ugd/9bbd41_c4f3c97bbd0648298391675f30d51c5b.pdf

Imaz, Alaitz (2018). Hitanoaren erabilera Seguran: proposamen didaktikoa [Graduondo Amaierako Lana, UPV/EHU]. https://www.hitanoaz.eus/_files/ugd/9bbd41_9d481d721c7f4eb4b8133c4d4fa8f4e3.pdf

Juaristi, Patxi (2003). Gizarte ikerketarako teknikak. Teoria eta adibideak. UPV/EHUko Argitalpen Zerbitzua. https://addi.ehu.es/handle/10810/15493

Legorburu, Onintza (2018). Genero rolek hitanoaren erabileran izan duten eragina: Antzuolako herritarren diskurtso eta praktikak. BAT Soziolinguistika Aldizkaria, 109, 111-138. https://bat.soziolinguistika.eus/eu/produktua/bat-109-2018-4- genero-rolek-hitanoaren-erabileran-izan-duten-eragina-antzuolako-herritarrendiskurtso- eta-praktikak/

Martínez de Luna, Iñaki; Suberbiola, Pablo eta Basurto, Asier (2009). ARRUE programa. Ikasleen eskola-giroko hizkuntza-erabileraren azterketa. Eusko Jaurlaritzaren Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Saila. https://www.euskadi.eus/web01-a2aznscp/eu/

k75aWebPublicacionesWar/k75aObtenerPublicacionDigitalServlet?R01HNoPortal=true&N_LIBR=046776&N_EDIC=0001&C_IDIOM=eu&FORMATO=.pdf

Muguruza, Beñat; Bereziartua, Garbiñe eta Etxeberria Juanito (2020). «Ez da mattetzen erakutsi» Azpeitia, hitanoa eta generoen arteko arrakala. Uztaro, 115, 117-143.

Muguruza, Beñat eta Bereziartua, Garbiñe (2020). Transmisioaren eragina hitanoaren osasunean: Azpeitiko hiru belaunaldiren azterketa. In Iñaki Camino, Xabier Artiagoitia, Irantzu Epelde eta Koldo Ulibarri (argtz.), Eibartik Zuberoara euskalkietan barrena. Koldo Zuazori gorazarre (545-564. or.). Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua.

Ozaita, Josu (2014). Hurbilpen bat Tolosaldeko gazteek hitanoari buruz duten pertzepzio, diskurtso eta praktikara. BAT Soziolinguistika Aldizkaria, 91, 83-103. https://bat.soziolinguistika.eus/eu/produktua/hurbilpen-bat-tolosaldeko-gazteek-hitanoariburuz-duten-pertzepzio-diskurtso-eta-praktikara/

Zabala, Uxue (2021). Hitanoa biziberrituz ikasleen ahotan. «Kantu kantari, bai hi eta bai ni!» [Gradu Amaierako Lana, UPV/EHU]. https://www.hitanoaz.eus/_files/ugd/9bbd41_89bdee52ea2341e2a930fac5c7b3b454.pdf

Downloads

Published

2024-06-26

How to Cite

Eizmendi Otaegi, A. (2024). Children from a Language Heartland and the Basque informal form of address hitano: the beginning and the adults’ view. Uztaro, (129), 23–42. https://doi.org/10.26876/uztaro.129.2024.5066

Issue

Section

Article

Categories