J. Piaget eta Soziologia
Laburpena
Giza eta gizarte-zientzien alorrean behin ere ez gara geldituko ezagutza egiteko modu eta baliabide egokienez galdetzen. Plantea- mentu arrakastatsuak egon izan dira eta badaude, baina diziplinarteko aukera norbaitek eraginkortasunez erabili izan badu, hori J. Piaget izan da. Honela bada, nahiz eta artikulu honetan soziologia egiteko mol- deari zer ekarri dion bereziki aipatu, hau guztia ez dabil filosofia, pe- dagogia, antropologia edo psikologia diziplinetatik ere hain urrun. Zer- gatik ailegatu zen soziologiara agertzen digu berak. Baita soziolo- giaren erabilpena partziala izan zela ere. Baina ez zela izan arinkeria esan dezakegu. Giza eta gizarte-jakintzetarako egiazko arrazoibidea aurkitzearen aldeko erronka egin zuen. Horrela, ezagutza soziologi- koaren definizioa proposatu zigun. Azalpen soziologikoen eta psikolo- gikoen arteko lotura objektu bera edukitzean datzala ere baieztatu zuen. Epistemologia bat eraiki daitekeela haurraren pentsamendu- -prozesuaren ereduan defenditu zuen. Inhibizioaren interpretazio adierazgarria seinalatu zuen. Bestalde, bere sozializazio-ikuspegiak mugimendu sozialen eginkizunen ildora garamatzala esan dezakegu. Lege orokorrak lortu nahia xede egin zuen.Deskargak
Deskargen datuak oraindik ez daude eskuragarri.
Lizentzia
Copyright (c) 2003 Uztaro
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Downloads
Argitaratua
2003-05-23
Aipuak nola egin
Apalategi Begiristain, J. (2003). J. Piaget eta Soziologia. Uztaro. Giza Eta Gizarte-Zientzien Aldizkaria, (44), 87–98. Berreskuratua -(e)tik https://aldizkariak.ueu.eus/index.php/uztaro/article/view/4111