Hizkuntza-aniztasuna eta elebitasuna afasiologian

Egileak

  • Monike Egia Zabala Euskal Herriko Unibertsitatea, UPV/EHU

DOI:

https://doi.org/10.26876/ikergazte.v.01.10

Gako-hitzak:

afasia, elebitasuna, hizkuntzaren ebaluazioa

Laburpena

Afasiologiaren ikerketek hizkuntza-aniztasunean eta elebidunen ikerketan gabezia handia erakusten dute. Honek ondorio larriak ditu, alde batetik, afasiaren sintomatologiak desberdinak direlako hizkuntza batetik bestera eta bestetik, elebidunen kasuan, urraketa eta berreskuratze motak desberdinak izan daitezkeelako hizkuntza bakoitzean. Ikerlan honetan, 2010 eta 2014 bitarteko afasiaren inguruko artikuluak aztertu dira hizkuntza-aniztasuna eta elebitasuna bertan nola islatzen diren ikusteko, eta Beveridge eta Bak-en (2011) eta Mendiaren (2022) lanen arteko hutsunea betetzeko . Emaitzek azken 20 urteetan antzeko joera antzeko bat erakutsi dute: afasiadun ingelesen azterketak gailentzen dira, hizkuntza indoeuroparrenekin batera, eta elebidunenak, aldiz, oso urriak dira oraindik (% 6,72).

Downloads

Argitaratua

2023-05-09

Aipuak nola egin

Egia Zabala, M. (2023). Hizkuntza-aniztasuna eta elebitasuna afasiologian. IkerGazte. Nazioarteko Ikerketa Euskaraz, 1, 81–87. https://doi.org/10.26876/ikergazte.v.01.10