Sentsorialtasuna eta eszenografia tenplu barrokoan. Madrilgo San Isidroren kaperaren kasua

Egileak

  • Ander Prieto de Garay Universidad Complutense de Madrid

DOI:

https://doi.org/10.26876/ikergazte.v.01.11

Gako-hitzak:

sentsorialtasun, estimulazio, eszenografia, zeremonia, debozio, teatral

Laburpena

Lan honetan, tenplu katoliko barrokoa fededunaren zentzumenen estimulaziorako espazio gisa aztertzen da, eta, San Isidro kaperaren kasu-azterketetan oinarrituta, XVII. mendeko zeremonia, arte eta arkitektura erlijiosoaren balio sentsoriala eta eszenografikoa nabarmentzen dira. Kontuan hartzen dira, halaber, hirian ospatzen ziren jaialdietako elementu multisentsorialak; kasu honetan, San Isidroren kanonizazio-festetan presente zeudenak. Proposamen honen metodologia azken urteetara arte espainiar historiografian gutxi landutako ikuspuntu batean datza: arteak, arkitekturak eta jaiak hartzailearengan eragiten zuten inpaktu emozionalari erreparatzen zaio, artearen materialtasun hutsaren irakurketa gaindituz.

Downloads

Argitaratua

2023-05-09

Aipuak nola egin

de Garay, A. P. (2023). Sentsorialtasuna eta eszenografia tenplu barrokoan. Madrilgo San Isidroren kaperaren kasua. IkerGazte. Nazioarteko Ikerketa Euskaraz, 1, 89–100. https://doi.org/10.26876/ikergazte.v.01.11