Kode-alternantziaren erabilera euskara-gaztelania gazte elebidunengan

Egileak

  • Mikel Pérez González UPV/EHU (Hizkuntzalaritza eta Euskal Ikasketak)

DOI:

https://doi.org/10.26876/ikergazte.v.01.08

Gako-hitzak:

Kode-alternantzia, gazte-hizkera, elebitasuna, hizkuntza-erabilera

Laburpena

Euskal gazteen hizkerarekin batera, azken urteetan kode-alternantzia (KA) fenomenoak arreta jaso du. Azterlan honen xedea da euskara-gaztelania gazte elebidunen KAren erabilera aztertzea eta horretan eragin dezaketen zenbait faktore identifikatzea: hiztunen lehen/etxeko hizkuntza (H1), euskara/gaztelania gaitasuna eta testuinguru soziolinguistikoa (jaiolekuaren arabera). Horretarako, KAren erabileran eta jarreretan sakondu nahian 2022an diseinatu nuen online galdetegitik jasotako erantzunak baliatu ditut, hain zuzen ere 18-30 urte bitarteko 244 euskara-gaztelania gazte elebidunenak. Emaitzek erakutsi zuten KAren erabilera oso zabalduta dagoela euskal gazteengan eta horretan gazteen H1ak, testuinguru soziolinguistikoak eta euskara/gaztelania gaitasunak eragiten dutela.

Downloads

Argitaratua

2023-05-09

Aipuak nola egin

Pérez González, M. (2023). Kode-alternantziaren erabilera euskara-gaztelania gazte elebidunengan. IkerGazte. Nazioarteko Ikerketa Euskaraz, 1, 67–74. https://doi.org/10.26876/ikergazte.v.01.08